piątek, 18 grudnia 2015

Wegańskie Święta - co przygotuję?


Święta Bożego Narodzenia to idealny czas dla wegan :) 



Podczas Wigilii nie spożywamy mięsa, przeważają grzyby i kapusta, które mogłabym jeść i jeść :) Oczywiście są także ryby, ale te możemy zwyczajnie ominąć i cieszyć się pozostałymi potrawami. Pierwszy i drugi dzień świąt dają większe pole do popisu i na stole może pojawić się pieczeń babci, mięsny bigos mamy i sernik cioci :) Co wtedy? Najprostsze rozwiązanie to zabranie ze sobą swoich potraw :) Ja zawsze pakuję większe porcje, aby starczyło dla mnie i dla innych gości :) Nie spotkałam się z przykrymi reakcjami i komentarzami ze strony rodziny, wręcz przeciwnie wszyscy chętnie próbują moich dań i doceniają, że coś przygotowałam :)

W czasie świąt pochłaniam ogromnie ilości jedzenia :) cieszę się smakiem pierogów i nie myślę o kaloriach! Nie mam problemu z wyborem potraw, jest tak wiele wegańskich propozycji, że ciężko się zdecydować. Ja najczęściej korzystam z przepisów Jadłonomii :) 




W tym roku przygotuję:

1. Smalec ze śliwką przepis

2. Pierogi z kapustą i grzybami.

3. Łazanki (nie dodaję żurawiny) przepis

4. Bigos przepis

5.  Barszcz czerwony przepis

6. Pasztet soczewicowy ze śliwką przepis

7. Wegańskie Rafaello z kaszy jaglanej przepis

8. Tofurnik przepis

9. Wegańskie pierniczki przepis



Wszystkie potrawy są znakomite! Serdecznie polecam :) nie tylko weganom.

Pozostaje mi tylko zebrać inspiracje do wystroju świątecznego stołu :)






 

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz