piątek, 23 września 2016

Wegańskie napoje roślinne! - Alternatywa dla mleka krowiego!


Dieta wegańska to najlepsza decyzja w moim życiu! Żałuję jedynie, że zdecydowałam się na nią tak późno^^ Dała mi ogromny wybór smaków, kolorów i nowych, dotąd nie znanych dla mnie połączeń. 

Coraz lepiej wychodzi mi eksperymentowanie w kuchni i tworzenie wegańskich odpowiedników tradycyjnych posiłków. Nie miałam problemu z odstawieniem mięsa, jajek, czy mleka, większe wyzwanie to znalezienie ich zamienników. 

Na pierwszy ogień poszło mleko, obowiązkowe do kawy i domowego musli. Przez pierwszych kilka miesięcy przetestowałam kilkanaście smaków. Do tej pory odkrywam nowe firmy i analizuję składy. I tak jak lubię smak mleka migdałowego, tak nie każdy taki napój mi odpowiada, a niektóre nawet odrzucają. Ciężka to droga, ale jaka zaskakująca :)

Wybrałam dla Was kilka moich ulubionych roślinnych napojów! Może będziecie mieli ochotę spróbować nowych smaków! Koniecznie dajcie znać jak wrażenia :)








Mleka roślinne Tesco mają całkiem fajne składy. Zawierają ekologiczny olej słonecznikowy i sól. Bardzo dobrze smakują zarówno do owsianki, jak i kawy. Zazwyczaj decyduję się na ryżowe lub ryżowo-migdałowe. Cena ok. 10 zł.

Jedno z moich ulubionych! Naturalny skład (olej słonecznikowy i sól morska). Chyba najlepsza opcja do popołudniowej kawki :) Kupuję w sklepie internetowym za ok. 6 zł.

Rice Dream oferuje całkiem fajne mleko z dobrym składem. Niestety składniki nie są już ekologiczne, ale napój został wzbogacony wapniem, wit B12 i D. Cena ok. 10-12 zł.

Bardzo dobre w smaku, ale niestety pięknym składem nie grzeszy^^ Raz na jakiś czas można, ale nie sięgam po nie zbyt często. Wzbogacone w wit. B i D. Cena ok. 10 zł.

Jeżeli sięgam po mleko kokosowe to tylko do porannej owsianki lub jaglanki. Jako dodatek do kawy jednak mi nie pasuje^^ Napój oprócz filtrowanej wody zawiera mleczko kokosowe, wit D2 i B12, tak ważne na diecie wegańskiej. Cena ok. 10 zł.


Tak jak pisałam w ostatnim z postów zrezygnowałam z glutenu, dlatego sięgając po napój owsiany wybieram ten bezglutenowy. Ma dobry skład. Z dodatkiem ekologicznego oleju słonecznikowego i soli morskiej. Cena ok. 10 zł.



Mając do wyboru różne rodzaje roślinnych napojów najchętniej sięgam po ryżowe do kawy oraz migdałowe i kokosowe do śniadania. Oczywiście analizując składy lepiej kupować to bez dodatku olejów. Niestety ryżowe i owsiane zawsze będą miały ten składnik, dlatego warto przyjrzeć się nieco tłustszym, ale "czystszym" napojom migdałowym i kokosowym. Szczególnie to ostatnie, kokosowe  jest najlepszą alternatywą dla tradycyjnego mleka krowiego.

A jakie są Wasze ulubione mleka roślinne? Piszcie :) Chętnie spróbuję czegoś nowego!



Do następnego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz