piątek, 5 maja 2017

Wegańskie Trójmiasto! - gdzie smacznie zjeść?


Cześć Wszystkim!

Majówka, majówka i po majówce... mam nadzieję, że naładowaliście baterie i tryskacie energią^^ tym bardziej, że już weekend :)  

Tym razem całkiem fajnie się to ułożyło, nie sądzicie? :) 

Jestem wdzięczna za ten wolny czas! Polskie morze mnie zachwyciło. Byłam w tej grupie szczęśliwców, którzy mogli cieszyć się piękną pogodą (mam nadzieję, że ta duchowa Was nie opuszczała, gdy za oknem... jesień). Trójmiasto przywitało nas słońcem i dość wysoką temperaturą. 

Były poranne biegi brzegiem morza, dużo czytania, dłuższe chwile przy kawie, rozmowy, zwiedzanie i oczywiście wegańskie jedzonko!

I tu zatrzymajmy się na dłużej^^ jestem pod wrażeniem propozycji kuchni roślinnej w Trójmieście. 

Jeżeli tylko będziecie w Gdańsku, Gdyni lub w Sopocie koniecznie zajrzyjcie do tych miejscówek. Nie pożałujecie!


1. Avocado Vegan Bistro, Wajdeloty 25, 80-001 Gdańsk
KLIK 

Bistro oferuje nie tylko dania główne i zupy, ale także pyszne ciasta, kawy, herbaty, koktajle i desery. Ja od początku byłam nastawiona na coś obiadowego^^ zapewniam Was, że było w czym wybierać :) Falafele z brązowym ryżem, surówką i sosem pieczarkowym to strzał w 10! Avokado oferuje też pyszne zupy-kremy. Jeżeli planujecie odwiedzić bistro uzbrójcie się w cierpliwość^^ oczekiwanie na wolny stolik może potrwać. Pierwszego dnia udało się "dopaść" miejscówkę przy oknie, drugiego zrezygnowałam i wybrałam opcję "na wynos". Bistro to urocza, klimatyczna mini restauracja z pysznym roślinnym jedzonkiem.

2. Fukafe, Wajdeloty 22, 80-437 Gdańsk
KLIK 


Kawiarnia z pysznym ciastem i aromatyczną kawą. Skradła moje serce! Gorąco polecam latte z mlekiem jaglanym i ciasto bounty! Niebo w gębie^^ Mąż wybrał bajaderkę. Mega czekoladowa, idealnie słodka, doskonała! A wnętrze? Naturalne drewno, duże sofy, lampki choinkowe... na pierwszy rzut oka nic do siebie nie pasuje, a ostatecznie tworzą spójną całość i tworzą niepowtarzalny klimat. Nie chciałam wychodzić!

3. I krowa cała, Dworcowa 11, Gdynia 


Jeżeli lubicie burgery od Krowarzywa to te proponowane przez nadmorską miejscówkę pokochacie! Dla mnie na tę chwilę najlepsze! Nawet mój mąż, który lubi mięso był oczarowany. Polecam burgery jaglane w bułce razowej i absolutnie wyśmienite frytki. Nie były tłuste, idealnie doprawione, chrupiące i co ważne gorące!

4. Jak się masz? ul. Opata Jacka Rybińskiego 24, Gdańsk
KLIK 



To chyba najładniejsze bistro oferujące śniadania jakie widziałam. Jasne, przestronne, pełne książek i kolorowych siedzisk. Śniadanie może trwać i trwać. Bistro nie jest w 100% roślinną miejscówką, warto przejrzeć menu i zapytać kelnera o daną potrawę. Mnie urzekły smoothie bowl, tofucznica i domowy chleb. Bistro oferuje najlepszą kawę na świecie. Nie przesadzam^^ Byłam zachwycona smakiem małej czarnej. Ponadto warto wypić świeżo wyciskany sok, owocowy koktajl lub skusić się na ziołową herbatkę.


5. Gdańska wytwórnia lodów naturalnych, Długa 70, Gdańsk, Galeria Bałtycka, poziom -1

Wegańskie lody stają się coraz popularniejsze. Koniecznie musiałam spróbować tych oferowanych przez gdańską firmę z długą tradycją. Dobra wiadomość dla przeciwników soi^^ Lody są wytwarzane na bazie mleka migdałowo-ryżowego. Mega! Jeżeli chodzi o wybór smaków nie poszalejecie :) Lista kończy się na 3 punktach^^ Migdał, bounty i masło orzechowe z bananem. Każda porcja po 4 zł. Pycha.


6. Bio Piekarnia Ziarno, al. Grunwaldzka 343, 80-309 Gdańsk Przymorze
KLIK 


Raj dla miłośników zdrowych wypieków i domowego chleba na zakwasie. Skusiłam się na żytni ze słonecznikiem i do tego bułeczki śniadaniowe. Pyszne! W 100% wege. Piekarnia oferuje też roślinne słodkości, takie jak tofurnik, babeczki czekoladowe, szarlotkę, czy tartę z owocami.


Znacie którąś z przedstawianych miejscówek? Jeżeli tak, podzielcie się smakowymi wrażeniami :)

Możecie polecać inne warte odwiedzenia wegańskie bary i restauracje. Uwielbiam moje kulinarne wycieczki^^

Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz