wtorek, 25 sierpnia 2015

Wegański Kraków - gdzie warto pójść/co zjeść?


Ostatni weekend spędziłam w pięknym Krakowie :) Chodź dość dobrze go znam (tam studiowałam) lubię ciągle wracać w te same, magiczne miejsca! Kraków stale mnie zachwyca! Tak jak za pierwszym razem urzeka mnie Wawel, Rynek, Kościół Mariacki, Kopiec Krakusa, Ogród Botaniczny.... i wiele innych :) Także tym razem długo spacerowałam, zwiedzałam, cieszyłam się każdą wolną chwilą, celebrowałam pyszną kawę na świeżym powietrzu :) 

Kilka dni poza domem = trzeba coś jeść :) Weganie mogą być szczęśliwi i powinni przestać narzekać! Nie mamy tak źle :) Powstaje coraz więcej nowych roślinnych miejscówek, w których można smacznie zjeść :)

Na mapie większych, polskich miast na stałe zagościły kultowe restauracje i bary oferujące wegańskie dania. Kraków stał się jednym z nich :) Dzisiaj podzielę się z Wami moimi ulubionymi. Serdecznie polecam, nie tylko weganom :)


1. Nova Krova, Plac Wolnica 3/2



Mój numer 1 na mapie Krakowa, do którego ciągle wracam. Nova Krova to połączenie burgerowni i bistro z kuchnią w 100% roślinną. Menu oparte jest na lokalnych i sezonowych składnikach, dlatego co tydzień oferowane są inne dodatkowe dania, np. placki ziemniaczane z sosem, zupy-kremy, łazanki, knedle, itp. W karcie na stałe zagościły wegańskie burgery w 3 bułkach do wyboru: jasnej, ciemnej i bezglutenowej. Nova Krova serwuje także pyszne warzywne frytki, sałatki, wegańskie ciasta, ekologiczne soki oraz kawę z dowolnym roślinnym mlekiem. Ceny burgerów wahają się od 14 do 18 zł. Najbardziej polecam: Novak, Quinoa i Falafel. 



2. Soya Cafe, ul. Agnieszki 3



Wegańska kawiarnia oferująca pyszne ciasta, desery, pączki i aromatyczną kawę, idealna dla wegan i osób nietolerujących glutenu. Za każdym razem zachwyca mnie swoją ofertą i czuję, że to nie koniec deserowych pomysłów :) tarta, tofurnik, babeczki, szarlotka, wegańskie lody, mrożona kawa, koktajle... Zapewniam, że nikt się nie zawiedzie :)



3. Karma, Krupnicza 12



Kolejne pyszne miejsce na mapie Krakowa. Karma to restauracja/ kawiarnia wegetariańska (w ofercie znajdziecie jajka) i wegańska. Menu oferuje wegańskie, bezglutenowe ciasta, tarty i przeeeee pyszną kawę! :) Koniecznie spróbujcie! Oprócz słodkości Karma poleca dania główne, zupy, pyszne śniadania, wegańskie kanapki, musli i omlety. 



Serdecznie polecam te 3 miejscówki :) Kiedy jestem w Krakowie koniecznie idę do jednej z nich. Oprócz mojego TOP 3 chcę podzielić się z Wami dobrą wiadomością :) Otóż w Krakowie odbędzie się kolejna 2 edycja Vege Festivalu:) Ostatni, na którym miałam przyjemność być nakarmił mnie po uszy :) Serio, nie wyjdziecie głodni :) 

2 Vege Festival Foodtruckowy: 5 września, "Fabryka" Zabłocie 23, 11.00-19.00 :) Link do wydarzenia na fb: tutaj


Pozdrawiam! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz