piątek, 6 maja 2016

Ulubieńcy niekosmetyczni kwietnia! 4/2016



Tym razem będzie bardzo skromnie^^ Trochę jedzenia i kultury :) 

Przyznaję, że kwiecień przeleciał mi przez palce. Dużo nauki, praca magisterska, projekty...i tak zanim się obejrzałam była już majówka. Studencka presja mnie nie opuszcza, w końcu zbliżamy się do sesji;/  mam jednak nadzieję, że piękna pogoda umili mi godziny przy książce^^ Nauka na balkonie przy pysznej herbatce wydaje się 100 razy przyjemniejszą opcją niż siedzenie w czterech ścianach. Studenci NIE ZAŁAMUJEMY SIĘ :) Sesja minie i przyjdą wakacje! Po obronie będę mogła spokojnie odetchnąć^^ a tym czasem wracam do rzeczywistości :) Z minionego miesiąca wydobyłam kilka godnych uwagi perełek :)




1. Mleko kokosowe i migdałowe Joya, Lidl, ok. 9 zł - nie wiem, które lubię bardziej :) Owsianka na mleku kokosowym to prawdziwy mistrz! A kawa z mlekiem migdałowym to istna symbioza :) Zazwyczaj kupuję mleko ryżowe, ale lubię poeksperymentować, tym bardziej, gdy skład jest tak dobry, a mleko nie zawiera cukru. Niestety w Lidlu już ich nie dostaniecie ;/ Warto poszukać w innych większych marketach lub w typowo wegańskich sklepach. Wczoraj widziałam je w Piotrze i Pawle.

2. Świeży ananas - hit kwietnia! Zdominował wszystkie inne owoce. Do jaglanki, owsianki, koktajlu, no i oczywiście sam... w kawałeczkach. Dla tego smaku przymykam oko nawet na nieciekawe obieranie... Pyszny!

3. Książka "Nowoczesne zasady odżywiania", Empik, ok. 50 zł - sama nie wiem czemu dopiero teraz po nią sięgnęłam. To prawdziwa kopalnia wiedzy! Uprzedzam, że trzeba  przywyknąć do naukowego języka i specyficznych, czasami trudnych zwrotów.... ale WARTO! Udowadnia jak mięso i żywność odzwierzęca wpływa na różnorodne choroby, w tym rozwój nowotworów. Otwiera oczy na przemysł spożywczy, farmaceutyczny i sposoby działania reklam. Nie znajdzie tu zbędnego gadania, powielania argumentów typu "tak, bo tak", każde badanie, wynik, wniosek poparte jest autentyczną bibliografią, a nie sądami "wszechwiedzącego" autora. Książkę powinien przeczytać każdy, kto interesuje się zdrowym i racjonalnym stylem życia. 

4. Film "Piąta fala" - kolejny hitoria o kosmitach :) Obcy niszczą świat - na początku zabierają elektryczność, zrzucają zarazy, powodzie i inne klęski żywiołowe. Na Ziemi zostaje garstka ludzi, chroniących się przed kolejną falą..... piątą - kosmici przejmują ludzkie ciała i poznają ich sposób myślenia. Jak łatwo się domyślić, główni bohaterowie walczą o przetrwanie i ochronę ludzkości. Tak jak nie przepadam za tego typu filmami, tak ten bardzo przypadł mi do gustu^^ Akcja doprowadza do całkiem nieoczekiwanego finału.... Zobaczcie :)






Do następnego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz