wtorek, 24 maja 2016

Ulubione śniadania! Co zamiast tradycyjnej owsianki?


Ciepłe dania na dobry początek dnia to nie tylko jeden z przywilejów jesieni i zimy^^ zdecydowanie wolę rozgrzewające połączenia, które nie tylko sycą, ale także dają mi ogromną satysfakcję z jedzenia :) Wiosna i lato nie stanowią wyjątku^^ 

Śniadanie na ciepło to zawsze niezawodna, tradycyjna owsianka! Och!! Tyle pyszności w takiej prostocie składników :) I chodź pałam do niej wielką miłością czasami zdarza mi się zdradzić ją z innymi śniadaniowymi pomysłami!

Kombinacji może być wiele. Wszystko zależy od tego co lubicie :)

Jeżeli nie przepadacie za smakiem płatków owsianych i chcecie urozmaicić swoją śniadaniową "bazę" zapraszam do lektury! :)



- Płatki jaglane posiadają właściwości przeciwgrzybicze, regulują poziom cholesterolu, zawierają cenne witaminy z grupy B, wapń, fosfor, magnez, cynk, żelazo, witaminę E i błonnik. Są bezglutenowe. Swoją konsystencją najbardziej przypominają tradycyjną owsiankę. Płatki jaglane gotuję na wodzie, a później dodaję mleko roślinne ( najczęściej migdałowe), grejpfruta, orzechy i masło migdałowe.

- Amarantus to mało popularna śniadaniowa opcja, a szkoda :) Ja bardzo lubię zjadać go z owocami, bakaliami i odrobiną zimnego mleka. Przed gotowaniem płuczę nasiona, a następnie odsączam je na gazie. Gotuję na wodzie ok. 15-20 min. Amarantus jest bezglutenowy, zawiera mnóstwo błonnika, antyoksydantów oraz cennych minerałów. Nasiona szarłatu doskonale oczyszczają organizm i działają przeciwgrzybiczo. Zdecydowanie warto włączyć go do swojej diety!



- Kasza jaglana w połączeniu z cynamonem, orzechami i mlekiem migdałowym to prawdziwa petarda :) Kiedyś nie mogłam się przekonać do kaszy na słodko, teraz nie wyobrażam sobie śniadań bez tych małych żółtych ziarenek^^ Podobnie jak w poprzednich propozycjach kaszę gotuję na wodzie, a dopiero później dodaję mleko (wtedy moje a'la owsianki nie są suche). Chyba o zdrowotnych właściwościach kaszy jaglanej nie muszę nikogo przekonywać! To źródło witamin z grupy B, żelaza i miedzi, nie zawiera glutenu, za to jest bogata w białko. Oczyszcza organizm z wszelkich toksyn, zapobiega zakwaszeniu, alkalizuje, wpływa na pamięć oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi.

- Jeżeli chodzi o płatki owsiane od jakiegoś czasu używam tych bezglutenowych. Zdecydowanie lepiej się czuję niż po tych nieoczyszczonych, tradycyjnych. 


W sklepach znajdziecie również płatki orkiszowe, gryczane, żytnie i ryżowe. Od czasu do czasu skuszę się na gryczane, ale zdecydowanie jestem wierna mojej 4 :)



A jakie jest Wasze ulubione śniadanie? 
Stawicie na owsiankę, czy może wolcie inne połączenia? :)

Pozdrawiam!



1 komentarz:

  1. Kiedyś próbowałam przekonać się do śniadaniowej jaglanki- ugotowałam kaszę na mleku, dodałam banana i podprażone jabłka z miodem i cynamonem i... była obrzydliwa, zniechęciła mnie na długo.
    Na szczęście spróbowałam ponownie, tym razem gotując kaszę na wodzie - to był strzał w dziesiątkę! Dodatki mogą być jakiekolwiek, po prostu jagły nie komponują mi się z mlekiem (:

    OdpowiedzUsuń