piątek, 30 stycznia 2015

Domowa, zdrowa "Nutella" !


Pyszny, słodki, czekoladowy krem na kromce chleba lub jedzony prosto z łyżki... dzieciństwo! :) Kiedyś nie zastanawiałam się nad składem, kalorycznością i wpływem tej pyszności na organizm. Smakował mi, był czekoladowy! więc jadłam :) 
Ale czasy dzieciństwa i niewiedzy nie powrócą, teraz kiedy analizuję składy każdych produktów wiem, że pyszna "Nutella" to sam cukier i bomba kaloryczna!



Ale po co rezygnować z czegoś co lubimy i co nam smakuje, kiedy możemy zamienić dawny smak na podobny w zdrowszej wersji! Od teraz będziesz mogła smarować domowym, czekoladowym kremem chleb, czy naleśniki i bez wyrzutów sumienia dasz go dziecku:)  



Przepis na domową Nutellę znalazłam w książce "Rzucam cukier", chodź w przepisie dodawany jest syrop z brązowego ryżu (wtedy Nutella będzie bezcukrowa), ja dodaję miód.

Składniki

- 1 szklanka orzechów laskowych
- 1/2 szklanki mleka kokosowego lub zwykłego
- 1/2 szklanki syropu z brązkowego ryżu lub 3 łyżki miodu
- 1 łyżka oleju kokosowego
- 1/4 łyżki kakao
- 1 łyżka pudru waniliowego

Rozgrzej piekarnik do 180° C. Praż orzeszki na blaszce ok. 8-10 minut, aż zbrązowieją. Otrzyj z nich większość skórek. Zmiksuj orzechy i dodaj pozostałe składniki. Jeśli krem będzie za gęsty, dodaj jeszcze trochę mleka. "Nutellę" można przechowywać w lodówce przez kilka tygodni.


Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz