wtorek, 6 stycznia 2015

Filmy godne uwagi - Top 10!


Oglądanie filmów mogę umieścić na 2 miejscu, zaraz po czytaniu  książek na mojej liście "ulubionych form spędzania wolnego czasu" :)

Zawsze twierdziłam, że książka jest lepsza od filmu. Zawiera więcej informacji, opisuje sceny, których nie zawiera film, dlatego staram się przed obejrzeniem filmu, zapoznać się z lekturą. Nie tylko pobudza to naszą wyobraźnię, ale też budzi mnóstwo emocji. Należę do osób, które wolą książki i filmy o dość trudnej i smutnej tematyce. Nie przepadam za romansami, znacznie bardziej pasują mi dramaty i książki przygodowe. Często mają w sobie wątek umierania, poważnych problemów i straty bliskiej osoby.

Chodź jestem molem książkowym, oglądanie filmów i seriali jest tym co mogłabym robić na zmianę z czytaniem :) Kiedy już zasiądę do jakiegoś filmu, kończę po ok. 4 godzinach i mam na koncie dodatkowe 2 odcinki ulubionego serialu. Jak wcześniej wspomniałam lubię dość "trudne" książki i podobnie sprawa wygląda z filmami. Niech nie przerazi Was fakt, że wszystkie przedstwione propozycje to jedna wielka choroba i smutek :) Takie tematy dają do myślenia i potrafią nieźle wzruszyć! 

Mam nadzieję, że moja filmowa lista przypadnie Wam do gustu i znajdziecie coś dla siebie :)




1. "Gwiazd naszych wina"



Bardzo popularny film, którego większość już widziało. Przed jego obejrzeniem, przeczytałam książkę i jak zawsze widać dość dużą różnicę. Nie będę recenzować książki , ponieważ na ten temat pojawi się oddzielny post :) Film opowiada historę chorej na raka Hazel Grace i jej późniejszego chłopaka Augustusa. Nie chcę opowiadać fabuły, ten film trzeba obejrzeć! To jaki, ci młodzi ludzie radzą sobie z chorobą dodaje motywacji i uświadamia, jak wspaniałe życie ma każdy zdrowy człowiek. "Okay!" to słowo klucz Hazel i Augustusa.  :) Gorąco polecam ten film i książkę oczywiście też :)

2. "Mów mi Vincent"



Film opowiada o emerytowanym żołnierzu, który aby zdobyć pieniądze postanwia opiekować się synem swojej sąsiadki. Po jakimś czasie rodzi się przyjaźń między dzieckiem, a mężczyzną, która zarówno jednej, jak i drugiej osobie daj wiele radości. Początkowo myślałam, że film to banalna komedia, jakich dużo, ale bardzo się pomyliłam! Nie raz wzruszyłam się podczas oglądania i zrozumiałam, że nie można oceniać ludzi po pozorach.

3. "Now is Good"



Strasznie wzruszający film! Główna bohaterka Tessa umiera na białaczkę, postanawia jednak przeżyć swoje ostatnie chwile najlepiej jak się da. Tworzy listę rzeczy, które musi zrobić przed śmiercią. Poznaje swoją pierwszą, wielką miłość Adama, który budzi w niej same pozytywne uczucia. Tessa odkrywa miłość i wzbogaca się o nowe doświadczenia. Nadal nie mogę zapomnieć o tym filmie!

4. "Kamerdyner"



Historia czarnoskórego Cecila, który w 1926 roku zostaje kamerdynerem w Białym Domu. Na jego oczach odbywają się najważniejsze wydarzenia w USA. Cecil boryka się z nienawiścią powodowaną kolorem skóry, skutki jego pochodzenia odczuwają także synowie i żona Gloria. Koniecznie znajdźcie czas na ten film, bo z pewnością przypadnie Wam do gustu. Nigdy nie rozumiałam nienawiści do czarnoskórych, tylko dlatego, że mają inny kolor skóry, dlatego tym bardziej film wzbudził we mnie silne emocje.

5. "Pamiętnik"



Wyciskacz łez! Dosłownie! Film strasznie wzruszający, ukazuję jak silna miłość może wiązać dwojga ludzi. Starszy mężczyna czyta chorej na Alzheimera kobiecie pamiętnik opisujący historię miłości dziewczyny z dobrego domu i ubogiego pracownika tartaku. Jeżeli jeszcze go nie oglądaliście, jak najszybciej zasiadajcie do ekranu.

6. "Remember Me"



Historia Tylera, który w akcie zemsty postanawia uwieść córkę policjanta. Miłość jaka ich połączy zmieni jego zamiary. Film to przede wszystkim powrót do jednego z najważniejszych wydarzeń w historii i symbol wiecznej pamięci.

7. "Niezłomny"



Najnowszy film, jaki pojawił się w kinach opowiada historię biegacza olimpijskiego Louisa, który podczas II wojny światowej zostaje wzięty do niewoli. Głównego bohatera cechuje tak wielka siła i determinacja, że ciężko mieści mi sie to w głowie. Nie wiem, czy ktokolwiek potrafiłby znieść tyle bólu i upokorzenia. Louis to prawdziwy wzór!

8. "Siedem dusz"



Niezwykle piękny film o ludzkiej dobroci i miłości do bliźniego. Pewien mężczyzna pojawia się w domach 7 śmiertelnie chorych ludzi, aby ofiarować im wyjątkowy dar. Poruszająca opowieść o człowieku, który pragnie odkupić swoje winy.

9. "Ostatnia piosenka"



Jedyny film, w którym Miley Cyrus mnie zachwyca. 17-letnia Ronnie po przyjeździe do swojego ojca doświadczy bólu, cierpienia, ale i prawdziwej miłości do Willa. Piękna historia, a w tle cudowne utwory!

10. "Szkoła uczuć"



Bardzo często pojawia się w telewizji i nadal cieszy się ogromną popularnością. Przedstawiona hiostoria miłości szkolnego playboya do skromnej, śmiertelnie chorej dziewczyny chwyta za serce. Film doskonale ukazuje, że prawdziwe uczucie przetrwa wszystko!

Czekam na nowe hity, które mnie urzekną! :) 

Kiedy coś szczególnie przykuje moją uwagę i wzrok, zaraz o tym napiszę :)

Pozdrawiam :)

1 komentarz:

  1. 1, 4, 5, 8, 9, 10 - moi ulubieńcy! Oglądałam już tysiące razy! :)

    OdpowiedzUsuń