piątek, 18 marca 2016

Wegańska Wielkanoc - menu!



Święta Wielkiej Nocy tuż, tuż,... :) i chodź Boże Narodzenie kocham i uwielbiam! Wielkanoc ma dla mnie swój niepowtarzalny klimat i co roku z niecierpliwością na nią czekam^^ Mówię "WIELKANOC" myślę świeże powietrze, błękitne niebo, tulipany, rzeżucha, otwarte okna, wiosna, żółty kolor dookoła mnie i miseczka żurku na śniadanie! Sami rozumiecie :) Jeszcze kilka lat temu nie skupiałam się na małych rzeczach, które teraz dają mi ogromną radość i nawet w najgorszy dzień potrafią poprawić mój kiepski humor (odpukać! mam go coraz rzadziej, hurra!^^) 

Wydawać by się mogło nic nie znaczące drobnostki, a jednak - piękny, kolorowy koszyczek ze święconką, wielkanocne, smaczne danie, rodzinny spacer, czy pierwsza w tym roku kawa na balkonie tworzą NASZE DNI i składają się w wyjątkową całość.

Czas więc na udekorowanie stołu, zaopatrzenie się w świeże kwiaty i bazie, wyprasowanie serwetek oraz kompletowanie menu - moja ulubiona część :) Jak zdradza tytuł moja Wielkanoc będzie w 100% wegańska. Spieszę z potwierdzeniem: jasne, uda się, wszystko jest możliwe i chodź w polskich domach przeważnie królują jajka pod każdą postacią i wiejska kiełbasa ja stawiam na roślinne, ciekawe przepisy od niezawodnej Jadłonomii :) Może ktoś się zainspiruje i w tym roku przygotuje coś nieoczywistego, nowego i przeeeeprzysznego :)



 1. Żurek na zakwasie. 

Jak co roku z mamą przygotowujemy tradycyjny, domowy żurek na zakwasie (mąka żytnia, ciepła woda, czosnek, liście laurowe i ziele angielskie). Przykładowy przepis na zakwas z mąki jaglanej znajdziecie na blogu Jadłonomia. Zakwas na żurek

2. Pasta z tofu do chleba. 

W tym roku chcę przygotować pastę bez jajek z dodatkiem musztardy i wegańskiego majonezu. Pasta bezjajeczna

3. Wegańska sałatka jarzynowa.

Tradycyjna, tak dobrze mi znana sałatka smakuje wyśmienicie bez jajek, z dodatkiem wegańskiego majonezu. Wcale nie muszę z niej rezygnować! :) Och, już wiem czym będę się zajadać^^




4. Kotleciki z cieciorki i czerwonej fasoli. 

Idealne do ziemniaków, kaszy i bułki. Z dodatkiem warzyw stworzą obiad idealny :) Swoje kotleciki przygotowuję z ugotowanej, zmielonej cieciorki, czerwonej fasoli, kukurydzy, cebulki, pieczarek i sporej ilości przypraw (zioła prowansalskie, oregano, wędzona papryka, słodka papryka, tymianek). Inne propozycje: Wegańskie burgery



5. Faszerowane awokado. 

A może tak zamiast jajka przygotować jego zieloną wersję z suszonymi pomidorami, papryką i cebulką posypane startym, wegańskim serem? Podane na ciepło! TAK! :) Faszerowane awokado


6. Chlebek bananowy - coś na słodko :)

Tym razem mam ochotę na taki deser. Nie będzie to jednak "uboga" wersja chlebka, zamierzam dodać jagody, gorzką czekoladę, orzechy i migdały! Chlebek bananowy z jagodami



Moje menu już skompletowane :) Pora na wielkie, świąteczne gotowanie! pełne podjadania, brudnych naczyń, zapachów, krzątaniny i miauczącego kota, przypominającego o swojej obecności :)

A jak to wygląda u Was? Macie już pomysły na wielkanocne potrawy? Sięgacie do tradycji, czy próbujecie nowych smaków? :)


Pozdrawiam :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz