piątek, 30 czerwca 2017

Wegański Kraków cz. 2!


Jakiś czas temu wspominałam Wam o 3 wegańskich miejscówkach w Krakowie! 
 Pyszne jedzenie i fajna atmosfera.
Teraz do swojej listy możecie dopisać kolejne godne polecenia lokale. 

W miniony weekend wybrałam się na Veganmanię do Krakowa. Forum Przestrzenie jak zwykle dało radę^^ było pyyyyyszie! Wyjazd był idealną okazją do odkrycia nowych miejsc z niesamowitym wegańskim menu. Byłam oczarowana! W ciągu tych 2 dni najadłam się po same uszy :) Przy okazji pobytu w Krakowie koniecznie zajrzyjcie do tych lokali.
 
1. Vegab, ul. Starowiślna 6

Kebab z wegańskim mięsem? To możliwe! Kraków stoi otworem :) Wybrałam tortillę z hummusem i tahini (bejrut). Podstawę stanowi sojowe mięso i warzywa. W lokalu oprócz kebaba dostaniecie wege ciasto i koktajl. Vegab to prawdziwy roślinny fast food, niekoniecznie z prozdrowotnym składem, ale z jakim smakiem^^ Od czasu, do czasu, można! 


2. Krowarzywa, ul. Sławkowska 8

To chyba jedna z najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych roślinnych burgerowni. Nie dziwię się. Kompozycje z różnego rodzaju bułek, kotletów i sosów to mistrzostwo świata. Moje ulubione burgery to zdecydowanie cieciorex i jaglanex. Dla spragnionych czekają też wyśmienite koktajle, mój faworyt - banan i karob z mlekiem ryżowym. 



3. Wesoła Cafe, ul. Rakowicka 17

Zaraz po przyjeździe do Krakowa szukałam fajnej miejscówki z wegańskimi opcjami na śniadanie. Po przejrzeniu poleceń na IG zdecydowałam się na niewielką, bardzo przytulną kawiarnię z bardzo dobrą lokalizacją (niedaleko dworca, obok Lubicza). Spróbowałam truskawkowo-czekoladowej jaglanki na mleku kokosowym z owocami i płatkami kokosa, do tego zamówiłam pyszną latte i kulkę mocy z kaszy jaglanej, pomarańczy, migdałów i aromatycznych przypraw. Wszystko wyśmienite! Serdecznie polecam! W menu wiele wegańskich opcji (są też ryby i jajka), roślinnych ciast i koktajli.

4. Sweet Life, ul. Warszawska 7 

To niesamowite jakie cuda można wyczarować przy użyciu samych roślin! Dla wszystkich miłośników wypieków to miejsce jest prawdziwym rajem na ziemi. Pyszna kawa i genialna babeczka dyniowa z cukrem trzcinowym, pestkami dyni i mlekiem kokosowym zdobyły moje kubki smakowe. Babeczka była ogromna (co oczywiście nie stanowiło dla mnie najmniejszego problemu^^), wilgotna w środku, idealnie słodka, doskonała!

5. Organic coffee&more, Park Jordana 

Kawiarnia słynie z wyśmienitej, organicznej kawy z szeroką gamą mleka roślinnego do wyboru. Już nie jesteście zmuszeni do wszechobecnej soi^^ Możecie spróbować kulek mocy, wegańskich ciast i smoothie bowl. 




6. Veganmania , Forum Przestrzenie, Marii Konopnickiej 28

Kolejna edycja niesamowitego wydarzenia gromadzącego wszystkich roślinożerców :) To niezwykłe uczucie, gdy nagle znajdujesz się w miejscu oferującym w 100% wegańskie jedzenie! Bez zastanowienia sięgasz po lody, burgera, sushi, czy ciasto, nie czytasz składu, nie boisz się, nie zastanawiasz, jesz co chcesz... roślinnie! Gdy tylko mam możliwość jadę na Veganmanię :) tym razem, także nie mogłam jej przegapić. Jadłam wyśmienite sajgonki, doskonałe sushi, obłędne ciasto kawowe i aromatyczną ciecierzycę ze szpinakiem, ananasem i mleczkiem kokosowym w towarzystwie jaglanych kotletów. Do domu zabrałam kremowe masło migdałowe, ręcznie wyrabiane mydło i próbki naturalnych kosmetyków. Już czekam na kolejną edycję!


Znacie może któryś z tych lokali? :) Możecie polecić inne, fajne wegańskie miejscówki w Krakowie?
Piszcie w komentarzach!

Pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. Znam lokal Krowarzywa i mimo ze nie jestem vege bardzo lubie jesc warzywka, latem zdecydowanie bardziej niz miesko :D

    OdpowiedzUsuń