środa, 6 maja 2015

Pomysł na wegański, zdrowy obiad - burgery z czerwoną fasolą!

Jadlonomia jak zawsze mnie zachwyca! :)
Kiedy nie mam pomysłu co zrobić na obiad, zaglądam do roślinnych przepisów... i JEST :)

Tym razem padło na burgery z czerwoną fasolą, które zjadłam na niedzielny obiad. Pycha! Odrobinę zmodyfikowałam przepis i odstawiłam sładniki, które nie do końca lubię :)



Wyszły znakomite. Do zmieniaków, ryżu, sałatki, lub razem z pełnoziarnistą bułką i warzywami.  

Oryginalny przepis: burgery


Składniki na 3 porcje średnich kotletów:

- 1 puszka czerwonej fasoli
- 1/2 szklanki ryżu ugotowanego
- 1/2 szklanki pomieszanego słonecznika i siemienia lnianego
- pół łyżeczki słodkiej papryki
- pół cebuli, posiekanej w kostkę
- ząbek czosnku, drobno posiekany
- oliwa dla nadania odpowiedniej konsystencji
- sól, pieprz

Ugotować ryż. Pozostałe składniki razem zblendować. Ugotowany ryż połączyć z masą na burgery. Doprawić solą i pieprzem. Odstawić do lodówki na ok. 30 min, po tym czasie uformować kotlety. Rozgrzać piekarnik do 180°. Burgery piec na blaszce ok 20-30 min, po tym czasie obrócić na drugą stronę i piec jeszcze 10-15 minut. Gotowe!

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz