wtorek, 26 maja 2015

Serum migdałowe AHA 10%, a tonik z kwasami AHA/BHA 10% - Biochemia Urody!


Dzisiaj krótka recenzja i porównanie dwóch produktów z kwasami do pielęgnacji twarzy.

Jak wiadomo kwasy to najlepszy przyjaciel cery problematycznej i dojrzałej. Dają dość szybkie efekty w porównaniu z innymi drogeryjnymi kosmetykami. 

Przetestowałam zarówno serum, jak i tonik, dlatego śmiało mogę wyrazić swoją opinię :)

Produkty ze strony: http://www.biochemiaurody.com/








Serum migdałowe AHA 10%, cena zestawu: 28,50 zł.


Kosmetyk przeznaczony do pielęgnacji twarzy, szyi i dekoltu, dedykowany skórze zanieczyszczonej, z wypryskami, zaskórnikami, bliznami i przebarwieniami, jak również dla cery wrażliwej, dojrzałej, naczynkowej. Zestaw zawiera wszystko do przygotowania wygładzająco-regulującego serum o działaniu gojącym, przeciwzapalnym, antybakteryjnym, rozjaśniającym. Serum łagodzi stany zapalne, łagodnie złuszcza naskórek, rozjaśnia przebarwienia, goi wypryski i zmiany trądzikowe. Produkt stosujemy na noc, 1-2 razy w tygodniu, podczas kuracji koniecznie aplikujemy na skórę preparaty z wysokimi filtrami. Termin ważności: 8 miesięcy od wykonania.

Link do zestawu i dokładnego opisu: serum

Moja opinia:

- serum w postaci bezbarwnego płynu
- bardzo wydajne, 1-2 krople na całą twarz
- łatwe w wykonaniu
- bardzo łagodne, nie zauważyłam łuszczenia skóry
- lekko nawilżył cerę
- nie spowodował rozjaśnienia przebarwień
- nie zlikwidował trądziku, myślę, że to za słaby produkt
- łagodził stany zapalne, rano cera była jaśniejsza i "pełna życia"
- nie spowodował podrażnień, pieczenia


Tonik z kwasami AHA/BHA 10%, cena zestawu: 19,80 zł


Produkt przeznaczony do pielęgnacji twarzy, szyi i dekoltu, głównie dla cery problematycznej,  tłustej, mieszanej, trądzikowej, zanieczyszczonej, z rozszerzonymi porami, bliznami i przebarwieniami. Odpowiedni także dla cery suchej, dojrzałej i zniszczonej. Zestaw zawiera wszystkie składniki potrzebne do przygotowania toniku intensywnie złuszczającego opartego na kwasie mlekowym 8% i salicylowym 2%. Tonik może być stosowany jako mini-kuracja o działaniu przeciwstarzeniowym, nawilża i wygładza, działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie, oczyszcza pory i redukuje zaskórniki. Tonik intensywnie złuszcza naskórek, rozjaśnia przebarwienia i redukuje blizny. Produkt stosujemy na całą twarz, szyję, dekolt lub punktowo, 1-2 razy w tygodniu, podczas kuracji aplikujemy na skórę preparaty z wysokimi filtrami. Termin ważności: 8 miesięcy od wykonania.

Link do zestawu i dokładnego opisu: tonik


Moja opinia:

- kosmetyk w postaci płynu o dość specyficznym, ostrym zapachu
- tonik łatwy w wykonaniu
- prosta aplikacja, przecieramy twarz wacikiem nasączonym produktem
- lekko przesuszył mi skórę
- spowodował łuszczenie naskórka
- zredukował przebarwienia
- złagodził zmiany trądzikowe
- oczyścił pory
- zredukował zaskórniki
- lekko podrażnia, szczypie
- nie zauważyłam nawilżenia skóry
- dość "agresywny", dlatego nie należy stosować toniku codziennie, najlepiej przecierać twarz co drugi dzień wieczorem


Podsumowanie:

Działanie: Jednogłośnie wygrywa tonik! :) Szybciej działa, przynosząc zadowalające efekty. Dzięki niemu zredukowałam przebarwienia i rozjaśniłam cerę. Nie mogę powiedzieć, że zlikwidował zmiany potrądzikowe w 100%, ale ja widzę ogromną różnicę, aktualnie nie mam większej połowy przebarwień, a to co jeszcze zostało jest dużo jaśniejsze. Serum okazało się być zbyt łagodne dla mojej cery, nie zauważyłam rozjaśnienia przebarwień. Myślę, że będzie odpowiedni dla osób, które zaczynają swoją przygodę z kwasami.

Lato, a kwasy: z tego względu, iż idzie lato i słońce towarzyszy nam coraz dłużej, przestawiłam się na serum migdałowe (1-2 x tydzień), aby podtrzymać efekt uzyskany po toniku, do którego wrócę we wrześniu. Należy szczególnie uważać na kwasy podczas lata i ekspozycji na słońce! Taka mieszanka może doprowadzić do trwałych przebarwień skórnych! Przy toniku i serum stosuję filtr 50+.

Podrażnienia: zdecydowanie tonik działa intensywniej, niż serum. Po aplikacji odczuwałam pieczenie, które mijało po ok. 5-10 minutach. Tonik może spowodować podrażnienia, dlatego zalecany jest jako kuracja, a nie codzienny tonik, którym przemywamy twarz. Serum migdałowe jest bardzo delikatne, nie daje takich nieprzyjemnych skutków ubocznych.

Łuszczenie: Serum nie spowodowało łuszczenia naskórka, przy toniku skóra w miejscu przebarwień bardziej się przesuszyła i łuszczyła. Konieczne będzie stosowanie nawilżającego kremu, ja mogę polecić krem brzozowy z betuliną Sylveco. 


Serum - polecam osobom z delikatną, wrażliwą skórą, chcących delikatnie rozjaśnić skórę, nawilżyć ją, rozpoczynających stosowanie kwasów.

Tonik - polecam osobom z cerą trądzikową, zanieczyszczoną, z przebarwieniami, chcących skutecznie złuszczyć naskórek, rozjaśnić cerę, oczyścić pory i zredukować zaskórniki.


Do następnego!

2 komentarze:

  1. mam ten tonik i jest naprawdę super, widać efekty. Moja cera się po nim nie łuszczy i odczuwam nawilżenie po nim.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam oba produkty i zgadzam się z tym, co napisałaś. Mam cerę normalną w kierunku tłustej, z dość grubą skórą i skłonnością do nieprzyjaciół.
    Najpierw stosowałam tonik solo, co drugi dzień wieczorem przez miesiąc - efekty są super, skóra jest promienna i czysta. Teraz przeszłam na serum, które stosuję codziennie wieczorem przed nałożeniem kremu/oleju na noc - dla podtrzymania efektu po toniku (: Myślę, że za jakiś czas włączę znów tonik, bo widzę, że zaskórniki otwarte i zamknięte nie odpuszczają...

    OdpowiedzUsuń