środa, 12 listopada 2014

Zdrowy styl życia.

O zdrowym odżywianiu pisałam jakiś czas temu, przedstawiłam zasady jakimi musimy się kierować wybierając zdrowe produkty, opisywałam swoją dietę oraz przybliżyłam wiadomości potrzebne do racjonalnego komponowania posiłków.

Ale przecież to co jemy, to tylko jeden ze składników ZDROWEGO STYLU ŻYCIA.

O czym jeszcze musimy pamiętać? 
Wszyscy chcą być zdrowi, szczęśliwi i pełni energii. 
Aby to osiągnąć musimy świadomie dokonać wyboru stylu, w jakim chcemy żyć! 

To co ma wpływ na nasze zdrowie:

- odżywianie
- sen
- aktywność fizyczna
- wszystkie używki
- badania, kontrole lekarskie


1. Zdrowe odżywianie (jak zawsze podkreślam) to podstawa! to co dostarczamy do organizmu ma wpływ na jego funkcjonowanie i odporność. Dobrze zbilansowana, zdrowa dieta powinna dostarczać odpowiednie ilości składników odżywczych, witamin i błonnika. Obecnie jest mnóstwo stron internetwych poświęconych gotowaniu, z których możemy korzystać, dla tradycjonalistów znajdą się różnorodne książki kucharskie. Wystarczy odrobina chęci, aby nie zamknąć się w temacie ziemniaków i kotleta schabowego.





2. Długość snu ma ogromny wpływ  na ogólny stan zdrowia. Powinniśmy spać 6-8 godzin na dobę. Kiedy zasypiać i kiedy sie budzić? Wszystko uzależnione jest od organizmu człowieka. To, że ja wolę położyć się wczesniej i wstać przed 7 u innej osoby może nie zadziałać i nie będze ona wypoczęta. Przed snem należy wywietrzyć pokój i pościel.


3. Aktywność fizyczna w różnej postaci, np. jazda na rowerze, bieganie, fitness, długie spacery pozwalają na utrzymanie optymalnej wagi ciała, przeciwdziałają nadwadze, wzmacniają mięśnie, poprawiają postawę, korzystkie wpływają na stan cery, przez jej lepsze dotlenienie.



4. To co należy wykluczyć ze swojego życia to wszelkie używki: papierosy, alkohol, naroktyki. Jak dobrze wiemy, wpływają negatywnie na stan zdrowia. Powodują szybsze starzenie się skóry, uszkadzają komórki, wpływają na powstawanie nowotworów. Jedynym małym wyjątkiem jest czerwone wino korzystnie wpływające na układ krążenia. Norma to jedna lampka dziennie.



5. Ostatni punkt, ale bardzo ważny to wizyty u lekarza i badania kontrolne! Decydując się na zdrowy styl życia nie możemy zapomnieć o regularnych badaniach krwi i konsultacjach lekarskich. Dla tych, którzy chcą zweryfikować swój jadłospis polecam wizytę u dietetyka.



Uwzględniając wszystkie punkty, podejmiemy najlepszą decyzję w swoim życiu!:)
Do następnego.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza