sobota, 9 sierpnia 2014

Grill- co wybrać?

Zdrowe jedzenie z grilla?
Tak, to możliwe!
Nawet zdrowo odżywiający się, przeciwnicy tłustej kiełbaski znajdą coś dla siebie.

Wczoraj miałam okazję grillować;)
Po otrzymaniu zaproszenia zastanowiłam się "co będę jeść? hmmm" Nikt nie chce sprawiać przykrości odmawiając przekąsek przygotowanych przez gospodarza. Inni mogą postrzegać nas za niezbyt miłych, gburowatych gości. Stajemy się "chorymi fanatykami", którzy analizują, każdą fasolkę na swoim talerzu.

Wiem z doświadczenia, że ciężko jest biesiadować mając takie poglądy, a nie inne. Rodzina lekceważąca nasze zasady, tata namawiający na tylko jedną kiełbaskę, babcia przerażona naszą anoreksją.
Każdy może mnieć swoje zdanie!! Ja bardzo długo, bo ponad rok musiałam powtarzać, że tego nie jem, a to jem, w miarę upływu czasu domownicy przyzwyczaili się, teraz już nikt nie namawia mnie na kebaba, a mój chłopak piecze nawet domową pizze na ciemnym cieście.

Udało się;)  Brońmy swojego zdania.
Nie pozwólmy wmówić sobie poglądów drugiej osoby tylko żeby się dopasować.

Każdy jest Panem swojego Życia! Przeżyjmy je jak chcemy!
Podemujmy własne decyzje. Chrońmy swoje zdrowie!

Jak wyglądało moje menu podczas wczorajszego grilla?




- marynowane cukinie
W miseczce mieszamy oliwę z oliwek, sól morską, pieprz, tyminek i zioła prowansalskie.
Cukinię kroimy na plastry i nacieramy naszą marynatą.
Grillowana cukinia nie ma sobie równych;)

- warzywne szaszłyki
Pieczarki, papryka, cebula to moi ulubieńcy. Dla chętnych: można dołożyć pierś z kurczaka.

- pieczone zmieniaki
W folię aluminiową zawijamy ziemniaki w mundurkach, ząbek czosnku, masło i tymianek.

- grillowane owoce
Najlepiej smakują banany opiekane ze skórką, świeży ananas i brzoskwinia.

- gorący chleb
Kroimy ciemny chleb. Każdą kromkę smarujemy domowym masłem czosnkowym (masło ucieramy z czosnkiem przeciśniętym przez praskę). Wrzucamy na ruszt ;)

- indyk z warzywami
Dla zwolenników dań mięsnych polecam indyka z ziołową marynatą i brokułami.

- sałatka grecka
Do ziemniaków i szaszłyków lubię jeść sałatki, najbardziej odpowiada mi sałatka grecka i pyszna sałata z jogurtem greckim i cukrem trzcinowym.

-do picia lubię wodę z dodatkiem cytryny, mięty i malin

- alkohol
Wiem, że grill bez piwka to nie grill ;)  Ja jednak wolę wino białe i różowe.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz